Velkommen til svettehytte i mai 20-22/5

Velkommen til mai du skjønne milde svettehytte seremoni.
Svettehytten er en urfolk tradisjon, men vi har benyttet oss av den her i Norden i flere år allerede. Hytten symboliserer moder jord, og hytten inni moder jords livmor. Symbolet ved å tre inn i svettehytten betyr at vi går tilbake til fødselen (gjenfødelse). Vi renses og blir født på ny. Koble deg gjerne på din intensjon for å tre inn i svettehytten den 21.05.22. Tenk over hva du spiser dagene før svettehytten, faste gjerne noen dager eller dagen før du kommer. Gjerne lett mat. Kropp og hjernen vil være mye mer åpen.
Vi svetter ut masse avfalls stoffer til å svette sunt (slagg).
Vi legger på tepper i felleskap i stillhetens ånd. Vi svetter i fire vendinger, vi blir forsynt med nye steiner i hver runde. 4 årstider – fire elementer, ild, vann, jord og luft. Hele seansen tar rundt 5 timer.
Vi legger fra oss de gamle, energier, erfaringer, tanker og reaksjons mønstre vi ønsker å kvitte oss med. Vi møtes til mellom menneskelige forhold, fred, kjærlighet, toleranse og glede.
Ta gjerne med deg noe du vil rense i svetthytten, rasle, medisin pung, smykker etc.
Vi møtes 08.00 og tenner bålet med steinene.
Bidrag til bålet er bidraget for svettehytten.

Ta gjerne med deg stein som bidrag. (Ikke elvestein da de er fulle av vann og kan eksplodere). Størrelse ca 15-20 cm.

Du tar med din egen tør mat.
Det serveres en vegetar suppe etter svettehytten og vi lager et felles måltid.
Viktig at du tar deg tid til felles mat og tromming etter svettehytten da det er en stor del av seremonien. Vi har delingsrunde og utveksler erfaringer.
Ta med din tromme, rasle, munnharpe, din egen stemme eller annet ur instrument.

Det anbefales å ikke dusje før det har gått et døgn.
NB NB NB:
Er du på sterke medisiner, har dårlig hjerte eller andre alvorlige sykdommer, anbefaler jeg deg ikke å ta svettehytten.
Rusfrihet.
Alkohol fri 24 timer før.
Egen erklærings skjema med din signatur vil bli påkrevd.
Deltager pris er:
Svettehytte 600.-
Ønsker du overnatting: 350,- pr døgn.
Du tar med ditt eget sengetøy, håndkle, noe å sitte på i svettehytten.

Betales med Vipps til Jan-Erik
Noe du lurer på, ta kontakt med Jan-Erik tlf 48 12 82 60.
Velkommen til Fjells