Innføring i Sjamanisme på Haga (Blaker)

Endelig har vi anledning til å kunne kjøre vårt lenge etterspurte kurs. Maks 15 deltagere.

Kursleder er Gro Adriansdatter. Gro er landsforstander i Sjamanistisk Forbund og har vært med fra starten av forbundet. Det er duket for ett kurs, der kurslederen har lang erfaring, særlig med tanke på seremonier. Gro har også pedagogisk bakgrunn og har en lang rekke verktøy med seg i ryggsekken som loser deg trygt igjennom endringsprosessen det er å delta på våre kurs.

Bli med inn i sjamanens verden og lær å finne kraften som kan hjelpe deg selv og andre til et mer harmonisk liv.

Formålet med kurset er å sikre deltagerne en grundig innføring i og forståelse for sjamanistiske tradisjoner og teknikker. Kurset passer for deg som ønsker å sette deg inn i sjamanisme og skape et grunnlag for videre egenutvikling. Kurset er basert på den samlede erfaringen til våre forstandere som både har praktisert og undervist i sjamanisme i mange tiår. Etter kurset vil du få en forståelse for sjamanistisk praksis som vil danne grunnlag for at du kan utforske sjamanismen både som verdensarv eller som en del av en spesifikk tradisjon. Du vil være i stand til å kontakte dine hjelpere og hente kunnskap fra åndeverdenen.

Her vil du lære om:

-hva er sjamanisme

-verdenene

-retningene

-hjelpere

-kraftdyr

og mye mer.

Hva må du ta med deg:

-Tromme, rasle om du har

-Tegneark, A4 eller A3

-Fargeblyanter eller fettstifter

-Noe å sitte på, teppe, skjerf til å ha over øynene

Dato: 31/5. fredag kl 18.00 - 22.00 og lørdag kl 10.00 -18.00 søndag kl 10.00-17.00

Sted: fredag SF. Lavvoen på blaker

sted Lørdag og søndag Haga samfundshus (Kartlink)

Vert: SF Oslo og viken

Kursholder: Gro Adriansdatter

Pris pr. pers, medlemmer: 1500,-

Pris pr. pers. for ikke-medlemmer: 2000,-

Depositum på 500,- betales inn til

Sjamanistisk Forbund

Romerike Sparebank

Kontonr: 13211553507

Påmelding med betaling av depositum/kurspris innen 1. mai på mail: sf.oslo.og.akershus@gmail.com

Det er ingen overnattings muligheter i området. Vi lager enkle måltider sammen.

Spørsmål kan rettes til

Kjell Gove og Gro Adriansdatter

send pm på messenger

Følger du spesielle dietter, må du ha med egen mat.

Hjertelig velkommen til en magisk helg!

Tilbakemelding fra tidligere deltaker:

Kurset var godt lagt opp. Vi satte bevisst en intensjon for oss selv første kvelden om hvorfor vi var der. Denne fikk hele veien jobbe videre i oss, gjennom reiser i åndeverdenen, med guiding fra både dyr, forfedre, ånder, planter, stemmene våre og elementene. Vi som deltok på kurset fant lett tonen og det ble mye prating i løpet av helgen, noe som også bidro til å forsterke selvinnsikten og egenutviklingen vår. Jeg følte sterkt at jeg gikk inn i en god, åndelig selvutvikling som fortsetter å leve videre i meg etter at kurset er over. Jeg har lært og erfart hvordan jeg kan jobbe med blant annet sjamantrommen som et verktøy for å reise inn til visdommen. Like mye som et kurs i sjamansime, var det en reise i selvutvikling, der Gro var den som viste oss hvordan vi skal åpne døren inn til forståelsen.

Kursleder Gro er en reflektert, tålmodig og fleksibel leder med mye kunnskap om sjamanismen. Hun ledet oss trygt gjennom åndereisene som er en stor del av denne tradisjonen. Hver enkelt deltaker ble sett og oppmuntret til å dele, uten at det var noe press. Vi gikk ikke inn i analyser av den enkeltes opplevelser, siden vi tolker verden og virkeligheten på hver vår måte. Dette temaet reflekterte vi rundt den første kvelden. Vi fikk utdelt notatbøker og ble oppmuntret til å skrive i den i løpet av kurset, noe som kom godt med. Det var mye å ta inn, og nyttig å kunne gå tilbake i ettertid. Vi hadde en stille periode i begynnelsen av kurset, som var med på å minne oss om at kommunikasjon ikke trenger å inneholde ord. Det er mye visdom i stillhet.

Takk til kursleder Gro og de firbente gledessprederne.