Velkommen til jerv og brennesle måne i Tromsø

Alle er velkommen.
Velkommen til jervens måne, budbringeren mellom åndene og oss. Vi lar jerven ta oss med på en reise til åndeverdenen. Jerven kan hjelpe deg å forstå ditt innerste vesen, essensen av den du er. Den gir deg kraften du trenger til å forstå og nå dine personlige mål. Kraften til å gjøre det som er nødvendig for å nå frem dit du skal. Jervens måne handler om å lære seg å utnytte de ressursene du har blitt tildelt fullt ut, og kraften til å aldri gi opp for å nå dine spirituelle mål.
Jerven er ofte omstridt her i nord, likefullt er den en skapning med stor kraft og mye lærdom.
Brenneslen har lenge vært benyttet i folketroen i Norge, både i medisin og magi. Brenneslens magiske egenskaper er:
Kraft. Forandring, vekst, transfor-
mere smerte, indre kriger, varme, mot, beslutningskraft, lederskap, entusiasme, visdom, godhet, beskyttelse, overkomme hindringer, egenverd,energi, klarhet.

Ta gjerne med deg noe mat og drikke. Siden vi feirer på samefolkets dag kommer vi til å by på noe ekstra. Ta med deg egen kopp eller dyp tallerken. Kle deg etter været. Ta gjerne med deg tromme eller annet naturinstrument til fellesjam.