Trommereisen

Trommen er som jordens hjerteslag. Den første lyd vi hører når vi ligger i mors mage er hjertelyden. Trommen har en lignede kraft. Vi reiser med trommen og vender hjem med livskraft. I sjamanistisk tradisjon har trommen vært brukt som transportmiddel inn i åndeverdenen. Frekvensen i trommen og slagene er i stand til å endre folks bevissthetstillstand. Trommen gjenspeiler og setter deg i kontakt med den underliggende kosmiske rytmen som finnes i alt og alle.

En trommereise er en indre reise hvor du kommer i direkte kontakt med det underbevisste og åndeverdenen. Du kan søke svar igjennom en tromme reise, du kan finne kraftdyret ditt og den er ett verktøy til selvutvikling. En trommereise virker fornyende og du kommer i kontakt med andre aspekter av deg selv enn de du vanligvis er bevisst. Den er ett verktøy til å bli kjent med seg selv. Undersøkelser har vist at du under en trommereise går svært dypt (Delta-frekvenser som er hakket før dyp søvn) Selv om du allikevel er fullt bevisst.

Første gang på trommereise:

Hvis det er din første gang på trommereise, så kan det være på sin plass med noen generelle råd. Det er ikke alltid man klarer å reise på første forsøk og dette er ganske normalt. Kanskje har du mye å tenke på, kanskje er du litt redd eller det kan være andre ting som kommer iveien for oss. Det er viktig at man ikke forsøker for hardt, men bare lar ting skje. Om det kommer tanker, kjemp ikke imot dem, men bare la de komme uten å ta tak i dem.

Noen generelle råd:

• Om mulig ta deg fri den dagen du skal på reise, sov lenge slik at du er uthvilt
  • Spis lett mat eller fast om du er vant til det, pass bare på at du får i deg nok drikke
  • Ta med deg ligge underlag, det er lettere å reise om man ligger behagelig
  • Drikk vann før og etter reisene
  • Når man reiser forbrenner man mye sukker så det er lurt å få i seg litt sjokolade eller nøtter
  • Drikk gjerne litt kamillete før reisen så er man avslappet
  • Legg igjen jobb o.l hjemme

Lykke til på reisen

-Etter reisene kan man gjerne føle seg litt fortumlet, det er fint om du ikke skal kjøre bil. Om du du ikke føler deg jordet etter kurset si ifra til kursleder så kan han/hun «Jorde» deg igjen. Dette er spesiellt viktig hvis du skal kjøre bil

No items found.