Barn-voksenseremoni, et verdig overgangsrituale

Ungdom-voksen seremoni eller barn-voksenseremoni er et «studie» der den som skal igjennom seremonien får oppgaver og oppfølging av forstanderene i forbundet. Det er ulike oppgaver, som tilsammen skal gjøre den som skal igjennom seremonien istand til å gjøre seg egne tanker om natur og sjamanisme. Vedkommende gjøres istand til å gjennomføre sin egen seremoni på dagen. En av de største leksjonene kommer via en «leir» oppe i skogen, der man får leksjoner i naturforståelse, lager sin egen sjamanstav, får ett kraftdyr/ finner sitt kraftdyr, lærer å tenne bål, og behandle naturens vesener med gjensidig respekt. Man trenger ingen forkunnskaper, da man følges opp via telefon, facebook, skype eller ved personlige møter. For ytterligere spørsmål ta kontakt med forbundet.

Opplæringen koster mindre for medlemmer enn for ikke-medlemmer. (Det er gratis å melde seg inn)

Barn voksen seremoni 2019

påmeldingsfristen for denne er 1.mars. For påmelding ta kontakt på sjamanforbundet@gmail.com

Les mer her