Velkommen til Bjørkemåne på Tomasjord

Hjertelig velkommen til feiring av fullmåne i mai i Tromsø. Vi holder seremoni på bålplassen på Tomasjordnes.

Vi feirer bjørkemåne i mai. Akkurat nå er det like før bjørka springer ut og skogen blir grønn. Bjørkas symbolikk kan handle om vitalitet og livsglede, ny start, fremtid, feminin, stå frem i egen kraft, motstå og jage negativ energi, stabilitet og struktur.

Ta med deg litt god mat å dele, eventuelt noe varmt å drikke, klær etter forholdene og noe å sitte på (sitteunderlag). Dersom du har tromme, ta gjerne med til fellestromming!

Alle arrangement i SF regi er rusfrie.

Ansvarlig for arrangement: Gunn-Evy O. Håkaby, seremonileder i Sjamanistisk forbund

Rute 20 og 24 passerer i nærheten av Tomasjordnes, gangbro over hovedvei og stranden/bålplass ligger til høyre for parkering/Eurospar, tydelig sti ned til plassen.