Grunnkurs i sjamanisme

Sjamanistisk Forbund kan kjøre kurs hvor som helst i landet.  Alt vi trenger er en person som kan arrangere kurset lokalt for oss og skaffe et egnet lokale. Du får da kurset gratis, For å kjøre kurs så trenger vi minimum 10 deltagere i tillegg til deg. Om du ønsker info om å kjøre kurs ta kontakt med oss på sjamanforbundet@gmail.com

Sjamanistisk Grunnkurs

Formålet med kurset er å sikre deltagerne en grunnleggende innføring i og forståelse for de sjamanistiske prinsipper og  de tradisjoner som SF er tuftet på. Kurset passer for deg som ønsker å sette deg inn i sjamanisme og skape et grunnlag for videre utvikling.

Mange ønsker også å ha seremonier og trommesirkler i regi av Sjamanistisk Forbund. Dette krever at seremonileder har den grunnleggende kunnskapen om sjamanismen og om hvordan forberede og gjennomføre seremonier.
Derfor har SF satt sammen dette kurset, som tar sikte på å gi en kort, men grundig innføring i temaet.
(Det vil også komme et eget seremonilederkurs, som bygger videre på dette kurset.)

Hva vil du lære om:

• hva er sjamanisme
  • verdenene
  • retningene
  • hjelpere
  • kraftdyr
  • Åpne det hellige rom
  • Grunnleggende seremoniarbeid

Hva må du ta med deg:

• Tromme, rasle om du har
  • Tegneark, A4 eller A3
  • Fargeblyanter eller fettstifter
  • Noe å sitte på, teppe, skjerf til å ha over øynene
  • Liggeunderlag og sovepose.Pris pr. pers, medlemmer: 1500,-

Pris pr. pers. for ikke-medlemmer: 2000,-

Vert for kurs i SF.

En verts oppgaver:

• For å få kurs i sitt område, må verten ha minimum ti forhåndspåmeldte.
  • Verten skaffer en person til å lage et enkelt, varmt måltid til fredag og middag til lørdag, på de kursene der overnatting er inkludert. Denne får et lite honorar for jobben.
  • Verten skal ha oversikt over logistikken, slik at alle deltakere kan ta kontakt med verten og få info om hvordan finne lokalene, info om transport mm.
  • Verten påser at lokaler blir leid og ser ok ut, regning for leie sendes SF sentralt.

Lokalene bør ha plass til minimum 18 stk., og det kan gjerne være mulig å overnatte på stedet. Det bør i tillegg ligge nært natur, og ha mulighet for å tenne bål, eller det er bålpanne tilgjengelig.

Verten sørger også for at det er ved tilgjengelig.

• Verten skaffer tilveie notatbøkene som kursdeltakerne får utdelt. Disse kjøpes på Biltema el. l. og skal ikke overstige 100,- pr. stk.
  • Verten er en tilrettelegger av alt det praktiske. Spørsmål om kursets innhold rettes til SF via mail: kurs@sjamanforbundet.no eller på mobil: 46419265.
  • Verten får kurset gratis for sin innsats for SF. Dette gjelder i første rekke grunnkursene.

No items found.